MeetFactory, o. p. s.
Ke Sklárně 3213/15
150 00 Praha 5
GPS souřadnice:
50.053653
14.408441
Otevírací doba:
13:00 do 20:00 + dle večerního programu
18. 7.
21:30
Před padesáti lety se půl miliardy lidí mačkalo u televizí, aby v přímém přenosu sledovali přistání posádky Apolla 11 na Měsíci. Krátce nato pronesl astronaut Neil Armstrong slavnou větu „Je to malý krok pro člověka, obrovský skok pro lidstvo,“ a počin, který se stal možná nejodvážnější výpravou od plavby Kryštofa Kolumba, byl tímto úspěšně završen. Stejně fascinující ale byla éra, která tomuto letu předcházela, a životní příběh člověka, jenž dostal to privilegium udělat na Měsíci první „lidský“ krok. Příběh Prvního člověka začíná v roce 1962, kdy začal pracovat jako pilot pro NASA a kdy se musel vyrovnat s osobní tragédií, smrtí dvouleté dcery na nevyléčitelnou nemoc.
Upozornění: výjimečně probíhá ve čtvrtek, kvůli koncertu Handsome Furs nikoliv ve středu.
První člověk
USA / Japonsko, 2018, 141 min
Režie: Damien Chazelle
Vstup: volný
české titulky a anglické titulky
---
Ve spolupráci s Českým rozhlasem Vltava nezavíráme oči před environmentální hrozbou. Při pohledu na postupující vývoj ekologických výstrah nabízí vybrané filmy prostor k zamyšlení nad změnami v přírodě a možnostmi jedince nastolený kurz usměrnit k lepšímu.
„Výběr poukazuje na stav naší planety a na komplikovaný vztah člověka k ní. Postavy z uváděných filmů přírodu naší planety objevují, obdivují, jsou jí utváření, využívají ji, bojují s ní, bojí se jí a také ji devastují,” říká k dramaturgii Pavel Sladký, redaktor Českého rozhlasu Vltava.
Jak může být něco strašného krásné? Letní kino se dotýká těžce uchopitelného, nepříznivého vývoje přírody, u něhož zůstává odér pocitu lidské viny. Uvádí jej satelitní fotografie pořízená NASA roku 2010, enigmatický obraz havárie plošiny Deepwater Horizon. „Vltava se věnuje kultuře do hloubky, podněcuje diskuzi o věcech, nabízí možnosti analytického přemýšlení o ní,” uvádí Matěj Samec ke spolupráci s Vltavou. Také proto před vybranými projekcemi proběhnou dramaturgické úvody, které dané filmy osvětlí.