MeetFactory, o. p. s.
Ke Sklárně 3213/15
150 00 Praha 5
GPS souřadnice:
50.053653
14.408441
Otevírací doba:
13:00 do 20:00 + dle večerního programu
O umělkyni:
Jeanne Bischoff (nar. 1978) žije a pracuje ve Štrasburku.
Studovala na umělecké škole Fine Arts School v Mulhousu, kde dostala možnost rozšířit své znalosti v oblasti divadelního umění. Zde při přípravě scén a kostýmů spolupracuje s Théâtre de Poche a Opéra du Rhin. Pro Opera Studio v Ženevě působí v mnoha inscenacích jako inscipient. Mimo jiné je také stážistkou v sekci archivů v Musée Garnier Museum Library v Paříži.
Kostýmní tvorba, modely kulis, operní zkoušky, vše, co není nikdy vyjádřeno, a jež Bischoff znázorňuje ve formě sbírek kuriozit, se stalo jejím hlavním tématem.
V roce 2007 byla vybrána jako Talent Cannes Adami. Hraje v krátkém filmu "Like Father and Pizza" (Jako otec a pizza) od Matthieu Amalrica a debutuje ve dvou divadelních hrách Jean-Luca Lagarce, režírovných Julie Brochen v Cartoucherie de Vincennes a v Národním divadle ve Štrasburku.
Po svém divadelním debutu se Jean Bischoff v následujících letech připojuje jako herečka a později jevištní asistentka k herecké škole. Píše také hru, hraje v různých inscenacích a začíná se svým výzkumem motivu a použití starých rytin a surovin.
V roce 2015 se přestěhovala do města Gutenbergu - Štrasburku a ilustruje své první knihy ze sbírky. Tyto knihy jsou syntézou jejího výzkumu motivu, barvy a způsobu, jakým je předvést.
Práce:
„Celek je větší než součet jeho částí.“ Kresby Jeanne Bischoffové jsou inspirovány aristotelským příslovím. Jsou formovány tak, aby se donekonečna násobily stejně, jako se buňky prolínají a vytvářejí, aniž by samy mizely, celek těla, který je větší, než ony samy. Psychedelické či surrealistické motivy umělkyně mají někdy tendence být abstraktní, nacházet svou sílu ve hře barev a vždy udržovat úzký vztah se světem snů.
Pokud jsou počáteční formy extrahovány z La Mode Illustrée (Illustrated Fashion Book, 1860-1937), jako součást techniky počítačové transformace mizí. Ve svých posledních výjevech však mohly být kresby Jeanne Bischoffové textíliemi připomínajícími výšivku, nevědomým obnovením suroviny, která je tvoří.
Dnes tyto barevné, celistvé a složité tvary získávají díky animované knize nový život. Florence Andoka, 2017
Od roku 2016 navrhla Jeanne Bischoff z La Mode Illustrée osm svazků. Jejími dalšími zdroji jsou převážně zdroje dědictví, s nimiž se setkává v knihovnách a muzeích. Z Metamorphosis Insectorum Surinamensium (1705) Marie Sybilla Mérian, Prodigiorum ac ostentorum chronicon (1557) Conrada Lycosthenese a Divers Maniere d'adornare i cammini (1769) od Piranesiho vytvořila další čtyři knihy. Rytiny z Cabinet des Modes (1788), bývalé sbírky Gallierova muzea, byly použity pro její vícerozměrová díla.
Vybrané výstavy:
Říjen 2017 - Štrasburk-Syndicat Potentiel / výstava «Archibeau» exposition du collectif Les Rhubarbus, dans le cadre des journées de l’Architecture
Duben 2017 - Štrasburk / Rencontres de l'Illustration Štrasburk 2017. Trojitá expozice: Laurent Moreau, Dans-le-ciel tout va bien, Jeanne Bischoff
2016/17 - Mulhouse / Musée de l'Impression sur Etoffes «Formes et couleurs»
2015/16 - Mulhouse / Musée de l'Impression sur Etoffes «Histoires de femmes»
2015 - Kunsthalle / Center d´art contemporain de Mulhouse, interpretace «Stripsody» Cathy Berberian a Roberto Zamarina, dans le cadre de l'exposition Presque la même chose » - Soirée de performance « Locus Métropole 6 »
2015 - Štrasburk / Kontinuum «Caravansérail # 2»
2014 - Paříž / Think and More, Avenue Saint Honoré
Ve spolupríci s Francouzským institutem v Praze a CEAAC (Centre Européen d’Actions Artistiques Contemporaines), Štrasburk.
Termín rezidence: 15. 9.–15. 12. 2019