MeetFactory, o. p. s.
Ke Sklárně 3213/15
150 00 Praha 5
GPS:
50.053653
14.408441
Opening hours:
13:00 do 20:00 + based on evening program
8. 12.
20:00
[ konsekvence: důslednost; důsledek, následek ]
[ bizarnost: podivnost, grotesknost, nepřirozenost, provokativnost; strojenost v řeči, jednání, oblékání ]
[ divadlo: Z etymologického hlediska ze staročeštiny divadlo = podívaná, stalo se terminem pro theatrum. Řecký původ slova theatron prozrazuje základní význam: je to místo, odkud se dívá na něco, co se předvádí na místě jiném. Divadlo je skutečně hledisko, náhled na určitou událost. ]
Po několik tisíciletí bylo divadlo zdrojem zábavy, výchovy, kritiky, reflexe…lidé se scházeli a společně prožívali příběh, jež jim byl na jevišti předváděn. V roce 1895 se objevil první film. Neměl scénář, kulisy, zvuk a netrval ani pět minut. O sto let později byl film již nejrozšířenější a nejmasovější zábavou světa. Jak však tyto dva umělecké žánry spolu souvisejí? Proč je pro nás tak přirozené je spojovat, ať už v odborných publikacích, studijních oborech či časopisech? V Konsekvencích bizarnosti II chceme nejen prozkoumat vztahy mezi divadlem a filmem, ale především pak dalších žánrů, jímž chceme dát na místě vzniknout, živě je předvést. Vybrali jsme pět filmů, které buďto vytvořili původně divadelní tvůrci, anebo jsou si s divadelním projevem velmi blízké. Oslovili jsme pět umělců, přičemž každý se věnuje jiné formě vyjadřování. Filmy jsme jim nabídli: některé přijali, jiné zamítli. Hledali jsme filmy nové. Za úkol mají nechat se inspirovat a svoji inspiraci nám komunikovat: předvést, zahrát, nainstalovat, přečíst a promítnout. Každý druhý měsíc se pak v MeetFactory bude konat živé vystoupení daného umělce.
Film byl natočen americkým performerem Jack Smithem v roce 1963 a stal se okamžitým hitem tehdejšího undergroundu. Susan Sontag o filmu napsala: “Ve Flamming Creatures nejsou žádné myšlenky, žádné symboly, komentáře ani kritiky čehokoliv... a právě proto jde o jedinečné umělecké dílo: je o radosti a nevinnosti." Právě z bezprostředního pocitu svobody bude těžit Lucia Udvardyová při koncertu experimentální elektroniky. Lucia Udvardyová je muzikantka, hudební žurnalistka a spoluzakladatelka hudebního fóra Eastern Daze, které se zabývá současnou elektronickou a experimentální hudební scénou východní Evropy. V rámci Konsekvencí bizarnosti chceme prozkoumat, jakým způsobem může hudba či zvuk komunikovat s filmem. Nejen tedy sloužit filmu jako doprovod či podkres, ale naopak ovlivnit samotné vyznění filmu – podpořit jej, jít mu naproti, přetvořit jej.
Projekt Konsekvence bizarnosti II byl podpořen grantem Nadace Život umělce.