MeetFactory, o. p. s.
Ke Sklárně 3213/15
150 00 Praha 5
GPS:
50.053653
14.408441
Opening hours:
13:00 do 20:00 + based on evening program
16. 12.
20:00
režie: Miroslav Bambušek
výprava: Petr Matásek
hudba: Petr Krušelnický
dramaturgie: Jan Horák
hrají: Dora Bouzková, Leoš Noha, Roman Zach, Tomáš Bořil, Petr Krušelnický
překlad: Petr Gojda
produkce: Dominika Andrašková
Pokřivená, „čistá a silná“, společnost diktuje pokřivenost jedinců. Jednotlivé situace a dialogy tematizují jednotlivé objekty kritiky: válka, kontrola, represe, xenofobie, média, kultura, civilizace...
Text je inspirován studií Michela Foucaulta Dohlížet a trestat.
Jedna ze dvou posledních her Angéliky Lidell je fragmentarizovaným dramatem-básní, ve kterém se na pozadí střetu jedince a společnosti, podrobuje zkoumání a kritice současné politicko-sociální zřízení a jeho směřování. Je ale také velmi osobní autorčinou výpovědí a zpovědí. Hra byla uvedena ve světové premiéře v listopadu 2007 na jedné ze scén Národního dramatického centra v Madridu v režii samotné autorky, která si v inscenaci i zahrála. Z inscenace se stala neobvyklá kulturní událost. Autorka je laureátkou prestižní španělské divadelní ceny Premio Valle-Inclán de Teatro za rok 2008.
Angélica Liddell (1966) se narodila ve Figueres. Po přesunu rodiny do Madridu se začala věnovat kreslení a filmu, což ji přivedlo ke studiu na Královské akademii dramatických umění RESAD. V této době si zvolila svůj umělecký pseudonym, jenž odkazuje na příjmení holčičky, pro kterou Lewis Carroll napsal první verzi Alenky v říši divů. Její práce vždy byly vysoce kritické a provokativní, ale skutečným enfant terrible španělského divadla se stává hlavně po setkání s Gumersindem Puchem, s nímž zakládá divadlo Altra Bilis (v překladu „Jiná žluč“). Za své incenace, pro které Angélica Liddell píše textové podklady a v nichž působí jako režisérka i herečka, získali řadu cen. Práce Angelicy Liddell jsou kritické vůči kozumní společnosti a svou nelineární formou připomínají koláže.
vstup 150 / 100 Kč
rezervace nutná
Recenze Divadelní noviny 6/2011
Recenze A2 9/2011