Instagram

Kudy k nám


MeetFactory, o. p. s.
Ke Sklárně 3213/15
150 00 Praha 5

GPS souřadnice:
50.053653
14.408441

Otevírací doba:
13:00 do 20:00 + dle večerního programu

ANNA 2V2A NO.10 / DERNISÁŽ 16 - 20 000HZ

Ke Sklárně 3213/15, Praha MeetFactory

24. 5. 19:00

DERNISÁŽ VÝSTAVY 16 - 20 000 Hz

24. 5.

 Výstava 16 - 20 000 Hz v Galerii MeetFactory

Program dernisáže:

18.00 
Vyhlášení laureátů Ceny Věry Jirousové

Slavnostní vyhlášení prvního ročníku Ceny Věry Jirousové, která je určena pro začínající a etablované kritiky výtvarného umění, již má své vítěze.Odborná porota ve složení Dušan Zahoranský, Ladislav Kesner ml., Marek Pokorný, Sláva Sobotovičová a Vilma Anýžová vybrala letošní laureáty v obou kategoriích.
19.00
Matěj Smrkovský

performance "Hlasové kresby"

Rotační válce původně určené k hledání spojů v jízdích řádech poslouží jako grafické partitury. Tyto „Hlasové kresby“ se pokusí interpretovat šestihlasý pěvecký sbor.

Radim Labuda
performance : Wolf Translucent: Traveling Salesman a Měsíc

Traveling Salesman stojí na okraji propasti a hledí do nicoty. Je jedním z lidí, kteří žijí svůj život v jasném a krásném násilí touhy, nikdy se neptá otázku "proč?" a sny směňuje s oceánem za kameny.Dr. Theosophia Schultzová z Univerzity v Uppsala nalezla v peruánské části Amazonie pozoruhodnou mytologii, která se podle všeho váže ke zmizení Traveling Salesmana. Svůj výzkum představila na Konferenci recentních mytologií v Novém Plovoucím Amsterdamu v roce 2025.Průsvitný vlk je postava bez identity. Je průsvitný, aby mohl přijmout jakoukoliv barvu se mu namane. Je schizofrenické orákulum, které udílí rady, jež najednu obsahují ano i ne, pro i proti, bílou i černou. Radim Labuda je Průsvitný Vlk, pozorovatelem apokalyptických obrazů Václav Kovář je očima, ušima a jazykem Traveling Salesmana Karina Kottová je ztělesněním Dr. Theosophie Schultzové.

Radim Labuda

Po studiu na Fakultě architektury a Vysoké škole výtvarného umění v Bratislavě, zkoumal Radim Labuda konceptuální umělecké přístupy a vyjádření prostřednictvím nových médií na pražské akademii výtvarných umění. Od klíčového studijního pobytu na Art Institute v San Franciscu (2004) se jeho hlavním tvůrčím médiem i předmětem reflexe stává video. Různými způsoby zpracovaný a posunutý obraz i zvuk je základem Labudových instalací, v nichž rozehrává širokou škálu témat: vnímání, prezentace, zpředmětnění, vlastnění a mnoho dalších. V tvorbě Radima Labudy se mísí konceptuální a reflektivní přístup s nímž nahlíží vlastní tvůrčí a osobní pozici, své prostředky vyjádření a uměleckou disciplinou vůbec, se snahou o otevřenost náhodě, interakci, spoluautorství, prožitek okamžiku.
http://radimradim.org/welcome/

Radim Labuda na www.artlist.cz


Martin Janíček
Interpretace vizualní partitury založené na plánech plynojemu Gong v Ostravě od architekta Josefa Pleskota. Martin Janíček otevírá ze strany výtvarných a hudebních aktivit problematiku synestezie. Může navázat na umělecké fenomény jako barevná hudba, Gesamtkunstwerk, multimedialita. Nejedná se však o exaltovanou multimediální show 60. let 20. století, ale o jakýsi paradoxní ústup od performativity. Performovat znamená cosi konat, jak gesty, tělem či v jazykovém kódu. Performance či performativ (J.L.Austin) způsobuje změnu kvality či stavu reality. To je někdy výsledkem i Janíčkových zásahů (rozřezání skla diamantem v akci Přetížení). Často však jde spíše o jakési potvrzování daného stavu, průzkum, rozpoznávání specifických smyslových a fyzikálních kvalit věcí či prostoru. Tyto kvality jsou pak pouze zdůrazněny, vyjmuty, prezentovány (Odraz 808, skladba vzniklá na základě kompozice zvuků určité architektury). Zvuk či obraz je mnohdy nalezen jako specifická kvalita místa (Janíček se angažuje ve sdružení mamapapa, zabývajícím se interaktivními a site-specific projekty). Jindy vznikají konstrukčně náročné objekty, které umožňují různým materiálům, aby vyjádřily své specifické kvality (zvukové, obrazové, pachové, taktilní atd.). Témata těchto realizací mají mnohdy archetypální povahu (krajina apod.), která je vtělena do symbolu či struktury, přičemž obojí má v tomto případě časový rozměr. Tato časovost se spojuje se snahou o rozšíření citlivosti a působnosti smyslů; některé Janíčkovy „aparáty“ připomínají barokní experimenty, známé například z výzkumů Athanasia Kirchera. Tyto experimenty spadaly do oblasti dobové „magie“, což představuje i jeden z klíčů k porozumění dílu Janíčka. Jedná se o magii míšení různých elementů, míšení viditelného a neviditelného, vnímaného a cítěného.
http://www.m-janicek.eu/

 
ANTENA

ANNA 2V2A 50-60HZ n.10

audiovizuální performance + mix ambient noise

Petr Krůša aka Antena je členem stejnojmenného nezávislého uměleckého projektu, který kombinuje prvky nonverbálního divadla s audiovizuální instalací. Skupina byla založena v roce 2001 v Berlíně, jež se následně stal její základnou. Členové Anteny zde organizovali mezioborová setkání experimentálních umělců v oblastech hudby, divadla, VJingu a soundartu. Krůša je také autorem a hlavním aktérem divadelní performance Valentýn, nedávno uvedené v pražském Teatro NoD. Při příležitosti dernisáže výstavy 16 - 20 000Hz autor vystoupí se svým ambientně-noisovým setem, v rámci kterého experimentuje s analogovou technolgií VHS.

http://www.youtube.com/watch?v=jjTZ3cq90Vc