MeetFactory, o. p. s.
Ke Sklárně 3213/15
150 00 Praha 5
GPS souřadnice:
50.053653
14.408441
Otevírací doba:
13:00 do 20:00 + dle večerního programu
14. 8.
20:30
13. 8.
20:30
12. 8.
20:30
18. 7.
21:00
17. 7.
21:00
16. 7.
21:00
28. 6.
21:00
27. 6.
21:00
26. 5.
21:00
25. 5.
21:00
24. 5.
21:00
Srpnová představení začínají v 21:00. Diváky do bazénu zavede člen týmu Divadla MeetFactory; sraz je ve 20:30 na zastávce Hlubočepy. Do bazénu se můžete vydat také po vlastní ose.
„Má krása je mým prokletím.“
Byla považována za jednu z největších hvězd stříbrného plátna, označována za nejkrásnější ženu světa. Je předobrazem disneyovské Sněhurky. Rovněž byla velmi chytrá, zajímala se o techniku a mnozí jí přiznávají podíl na řadě vědeckých vynálezů, mimo jiné i technologii, která se stala základem pro Wi-Fi, Bluetooth či GPS. Vynalezla prý například také krabici na vytahovací kapesníky. Vystřídala šest manželů, vydělala a utratila ohromné množství peněz, zkusila být filmovou producentkou a velmi ráda telefonovala, někdy prý až 18 hodin denně. Bazén Barrandovských teras je kulisou experimentálního snímku Extase Gustava Machatého (1932), kde hvězdná kariéra Hedy Lamarr odstartovala poté, co se jako první v historii objevila ve filmu nahá a vyvolala světový skandál. Posledních 35 let života žila v ústraní, smutně a osaměle.
Jakkoli ohromná byla na přelomu 30. a 40. let její sláva, v současnosti je její jméno spíše pozapomenuto, podobně jako vyvanul lesk Barrandovských teras. Její rozporuplná osobnost se stala inspirací pro hru Tomáše Loužného a site-specific inscenaci Divadla MeetFactory . V zaniklém bazénu se potkají tři mimořádné herečky a pokusí se na tomto místě dávné slávy otevřít otázky po tom, co je krása a jak se jeví v nekonečnosti svého zániku.
Režie: Tomáš Loužný
Dramaturgie: Matěj Samec
Výprava: Kateřina Jirmanová Soukupová
Hudba: Martin Hůla, Ivo Sedláček
Hrají: Radka Fidlerová, Dana Švolba Marková, Anna Fišerová / Annette Nesvadbová
Produkce: Magda Juránková
Zvuk: Tomáš Novotný
Light Design: Miriam Čandíková
Inspice: Jana Hrušková, Andrea Černá
Výroba: Edgar Schwarz
Technická spolupráce: Edgar Schwarz, Jiří Kocman, Vojtěch Nebeský, Ondřej Žitník, Pavol Goral, Ivo Lorenc, Milan Kosek
Grafika: Martin Groch
Video: Tereza Havlínková
Fotografie: Andrea Černá, Honza Walda Valík
Premiéra: 2. července 2023 v bazénu Barrandovských teras
V českém jazyce, bez anglických titulků
Tisková zpráva
Fotografie z premiéry: Andrea Černá
Trasa ze zastávky Hlubočepy do bazénu Barrandovských teras | průvodce
Vstupné:
Momentálně jsou všechny termíny pro rok 2024 vyprodané. Děkujeme.
400 Kč
300 Kč pro studenty a občany s trvalým pobytem na Praze 5
Předprodej končí v den konání akce v 18:00. Pokud není představení vyprodané, je možné koupit vstupenky na místě - v tomto případě kontaktujte produkční Magdu Juránkovou na rezervace.divadlo@meetfactory.cz - potvrdí vám, že je ještě na představení volno.
Na představení není možnost rezervace a není možné uplatnit voucher Českých drah. Děkujeme za pochopení.
Začátky představení:
květen, červen, červenec
21:00 sraz na tramvajové zastávce Hlubočepy / otevření areálu, 21:30 začátek
srpen
20:30 sraz na tramvajové zastávce Hlubočepy / otevření areálu, 21:00 začátek
Praktické informace:
Sraz na představení je na tramvajové zastávce Hlubočepy. Do bazénu se můžete samozřejmě vydat i po vlastní ose. Cesta z tramvajové zastávky Hlubočepy trvá přibližně 20 minut. Trasa pro pěší mapy.cz
Extáze probíhá se sluchátky: máte-li vlastní, můžete si je přinést (standardní drátová s konektorem 3.5mm), v opačném případě vám sluchátka rádi zapůjčíme.
V prostorech bazénu je před a během představení provizorní bar MeetFactory. Pití prodáváme do zálohovaných kelímk. Platit lze jen hotově. Na místě nejsou toalety.
V případě nepřiznivého počasí vás budeme kontaktovat o náhradním termínu.
Pokud máte nějaké další dotazy, neváhejte napsat na sales@meetfactory.cz
Ohlasy:
,,(...) oba monology (tedy úvodní dvojmonolog Dany Markové a Anny Fišerové a závěrečný Radky Fidlerové) jsou herecky i vizuálně (kostýmy, svícení) strhující, stejně jako monumentalita barrandovské skály s bájnou vyhlídkovou věží ve výškách. A závěrečné spodní nasvícení skokanského můstku nahlížené ze dna bazénu byl němě krutý, fénixovský obraz, na který se nezapomíná. Mají-li Čechy někde prostor s vizualitou a hlubinnou pamětí antických rozměrů, pak je to právě toto opuštěné koupaliště, byť ani ne sto let staré. To ovšem vyrovnává skála v pozadí, jež intenzivně vyzařuje doby prvohorní. Proboha, nikdy toto místo nezničte a můstek nezbořte, jsou nádherné."
Vladimír Hulec: Jít po červeném koberci k smrti, Divadelní noviny
„Je to divadlo podmanivé, k divákovi nicméně nesmlouvavé. Návštěvníkům jsou promluvy trojjediné postavy vysílané do sluchátek, takže nejde uniknout jedinému slovu z litanií chrlených jim bez vydechnutí první polovinu představení do uší. Jako by se pod Barrandovské terasy přenesl zlověstný přízrak Hedy Lamarr, aby si skrze diváky vyřídila veškeré frustrace, které jí osud nadělil. Ale aby jim na druhou stranu dala taky ochutnat trochu své slávy a doby, kdy byla ještě v záři reflektorů na koni, nyní se tyčícím nad bazénem alespoň v podobě nehybné sochy.
Letní divadelní scény u nás obvykle nabízejí lidem bezproblémovou zábavu. V MeetFactory na to jdou jinak, budiž za to dramaturg Matěj Samec pochválen."
Jan H. Vitvar, Dělníci kultury, Respekt