Partneři

Gaëlle Cressent používá především vyrobené materiály
zbavené svého původního účelu a její dílo se vztahuje k dějinám klasického
umění reinterpretací velkých témat a koncepcí pomocí různých současných
technik. Triviálnost a úspornost prostředků a gest se vrací k přechodné
estetice mezi minimalismem a arte povera.
Prostřednictvím jednoduchých plastik, instalací a
fotografie zpochybňuje Gaëlle Cressent mnohé koncepční hranice, jako např. mezi
obrazem a sochou (Plica ex Plica),
nebo hranice vnímání svého díla (Te Huur -Te
Koop).
Při hlubší analýze vyvstává jistá implicitní kritika
společnosti jako kultu vnějšího zdání. Když balila zavazadla (Holiday series In), bylo to proto, aby
protiřečila hlavnímu použitému tématu, schopnosti zavazadel naplnit se
osobností svého majitele.
Nepoužitelná lavice se stává školáckým vtipem
v místech, kde instituce umění vnucují divákům určité postoje, a sám
milovník umění je zpochybňován. Tělo je opět odsouváno stranou. Plica ex Plica je překroucené zrcadlo
společnosti, která se odráží ve výkladních skříních obchodního domu.
Zbaveny svého zboží jsou pouťové stánky jen
opuštěnými konstrukcemi. V tomto rozpracovaném fotografickém díle (Foire, 2015) přibližuje Gaëlle Cressent více
své vlastní zkušenosti, kdy na takových akcích působila jako prodavačka. Co tam
vídala po tři roky? Vakuum, velkolepé stavby, divadelní scénu, pozlátkové
dekorace... Masovou spotřebu.
Bez názvu, 2016 je jednoduchý výřez krajiny
na igelitkách slavného francouzského supermarketu. Co vidíme? Kus ustřihnuté
tašky, také prázdné, horský hřeben, viděný a zkoumaný tisíckrát tisíci očí.
Za jednoduchým estetickým přenosem každodenního
života prostřednictvím těchto záludných předmětů, za reinterpretací velkých
témat malířství a sochařství je ve skutečnosti poněkud modifikované zamyšlení,
jemně cynické, nad naší společností, jež nám umělkyně předkládá ke kontemplaci
a navracení, den za dnem, do našich vlastních životních stylů. http://cargocollective.com/gaellecressent