Hedwig Saxenhuber je kurátorkou a spolueditorkou uměleckého vídeňského periodika springerin Hefte für Gegenwartskunst.
V letech 2005-2015 zakládající kurátorkou (spolu s Christianem Kravagnou) v Kunstraum Lakeside v Klagenfurtu. Vytvořili speciální výstavu a diskuzní formát se „Semesterprograms“ napojenými na Klagenurtskou univerzitu a Technologypark: »Views of Economy« »Borderlines of Work«, »Economic Edens«, »Media Use«, »Mobility and Control«, »Economic and Gender«, »Learning from ...«, »Close Ties«, »Neighborhood«, »Reordering«, »On a Quest«, »Future I«, »Reconstructions«, »This Really Happened Here«, »Geography«, »Crisis . States«, »Controlled Bodies«, »Bad Seeds« a »Form and Identity«.
Její rozsáhlejší projekty zahrnují „The School o Kyiv“, Kyjevské bienále 2015; “Unrest of Form – Imagining the Political Subject“, (Vídeňský festival, MQ, 2013). V letech 2010-2012 byla uměleckou ředitelkou ve VIENNAFAIR (spolu s Georgem Schöllhammerem), „Bertha von Suttner Revisited“, (Schloss Harmannsdorf spolu se Susanne Neuburgerovou, 2009); „A Ladies Almanach“, (Tranzit Praha, 2009); „Art + Politics“, Sbírka města Vídeň (MUSA, Vídeň 2008); „Parallel Histories“, ACF, New York, 2006 (spolu s Georgem Schöllhammerem); bienále v Gyumri, Arménie, 2008; VALIE EXPORT, (Moskevské bienále, NCCA, 2007); a „Postorange, Contemporary Art from Ukraine” (Kunsthalle, Vídeň 2006); Kurze Karrieren (společně se Susanne Neuburger, MuMok, 2004). V letech 1992-1996 byla kurátorkou na výstavách Kunstverein v Mnichově, Andrey Fraser, Christiana Philippa Müllera, Adrian Piper, Louise Lawler, Imi Gieseho, „Oh boy, it’s a girl" a.o. V současné době pracuje na výstavě o „Who is 1968“ (Kdo je 1968) pro Kunstmuseum Lentos a Nordico v Linci, kde je Praha roku 1968 důležitou záležitostí.
Rezidence je podpořena Bundeskanzleramt Österreich a Rakouským kulturním forem.