Tvorba Szymona
Kobylarze se vyznačuje ironií a velkou odtažitostí k realitě. Zajímá se o
vědecké fenomény a konspirační teorie (Przysposobienie obronne, ECHELON70), jako
i vědu a matematiku, které se snaží propojit s uměním (DIAMAT, Symulacje).Kobylarz přemýšlí také o tom, jestli
v době nadprodukce dávají umělecká díla a vytváření nákladných instalací ještě
smysl. Jako odpověď namaloval cyklus obrazů Sztuka dla sztuki (Umění pro umění),
kde ukazuje neexistující výstavy, které z různých důvodů nerealizoval. Podobně
v případě projektu Magazynier (Skladník) nebo sbírky prezentované během výstavy
Poręczne (Vhodné), kde k vytvoření nových děl použil a předělal svá předešlá
díla.
Jak sám říká, má zájem o záležitosti
spojené s přirodní vědou a jejich zpracovávání, testování a následnou
interpretaci někým, kdo nemá skoro žádnou zkušenost s vědou”. Sám sebe také vidí jako takovouto
osobu a jako důsledek jeho fascinace matematikou, precizností Fibonacciho posloupnosti,
fraktály, nebo zlatým řezem, Szymon Kobylarz vytváří dřevěné objekty, v
kterých se snaží překládat jazyk vědy na jazyk umění.
Prezentace díla Szymona Kobylarze v MeetFactory je podpořena Polským institutem v Praze.